PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

torek, 18. maj 2004

22:00 - Defonija
JASON KAHN (ZDA)

[b]Jason Kahn[eb] (ZDA) - tolkala, analogni sintetizator zvoka

svobodna elektroakustična improvizirana godba

Leta 1960 rojeni tolkalec in elektrofonik [b]Jason Kahn[eb] je tako v življenju kakor tudi v svojem zvočnem okolju prehodil številne poti - od zgodnje selitve iz rojstnega New Yorka na zahodno obalo, v Los Angeles, kasneje na stari kontinet (Berlin), v deželo vzhajajočega hrupa (Japonska), dokler se ni ustalil v Švici (ZA1rich). Vse geografske postaje v iskanju umetniškega navdiha nemirnega glasbenika so na svoj način vplivale na zmuzljiv značaj njegovih godbenih ustvarjanj/poustvarjanj.

Kahnova glasbena pot se je začela v prvi polovici osemdesetih, v času, ko so v hardkorovskem untergruntu zahodne ameriške obale vladali Black Flag. Intenzivnost dediščine punka iz sedemdesetih se je v pozni fazi Black Flag artikulirala skoz vedno bolj komplicirano muziciranje vodje zasedbe Grega Ginna, ki je v osemdesetih ustanovil tedaj izjemno pomembno etiketo untergrunt muzike: SST. Ena od zanimivejših zasedb je bila Universal Congress Of, ki je v dediščino punkerske ostrine vnesla elemente free jazza, harmolodičnih naukov Ornetta Colemana, omamnega funka in rhythm & bluesa. Zasedba, ki je odpirala koncerte Black Flag in Minuteman, je pravi dokaz, da se turbulentno podiranje in kvečenje žanrskih meja ni odvijalo le v newyorškem "downtownu". Jason Kahn je z Universal Congress Of igral do konca osemdesetih in bobnal na treh albumih, posnetih za SST. Za to založbo je posnel še en album z zasedbo Cruel Frederick, ki je rokerske prvine bratila tako z Ornettom Colemanom kot z Albertom Aylerjem in Theloniousom Monkom. V tistem času je hkrati izdajal svoj literarni fanzin [i]Tongue[ei] s sedaj kultnimi avtorji ameriške untergrunt literarne srenje Benjaminom Wisemanom, Stevenom Jessejem Bernsteinom (ta je leta 1992 izdal album [i]Prison[ei] pri založbi Sub Pop) ...

Zadnja turneja z Universal Congress Of konec osemdesetih pomeni prekretnico v Kahnovi karieri. Po padcu berlinskega zidu se namreč ustali v Evropi, hkrati pa se začne vedno bolj oddaljevati od "klasične pesemske oblike". Zanimivo, da v Berlinu najde pot k improvizaciji prek ustvarjalcev tovrstne radikalne zvočne estetike iz bivšega vzhodnega dela. Muzicira namreč z Ernstom-Ludwigom Petrowskym in Johannesom Bauerjem. Vedno bolj poglobljena zvočna študija tolkal - tako barvnega spektra kot ritmike - ga vleče k tradicijam Bližnjega vzhoda, k perzijski in arabski tolkalski tradiciji. S štipendijo mesta Berlin eno leto v Parizu študira tombak, tolkalo iz Irana, kasneje pa sodeluje s tuvansko pevko in improvizatorko Sajnko Namčilak. Hkrati se v Berlinu začne plodno, večletno sodelovanje z ameriškim skladateljem sodobne glasbe Arnoldom Dreyblattom in njegovim Orchestra Of Excited Strings (med letoma 1994-9), kjer se najde v zapletenem sistemu navznoter težkih kompozicij s samosvojimi tonskimi intervali (v ansamblu tedaj sodeluje tudi vokalistka Shelley Hirsch). Kahn takrat spozna japonskega glasbenika Toshimaruja Nakamuro, s katerim tvori morda najplodnejše, impresivno zavezništvo v duetu Repeat. Danes glasba dueta Repeat stoji na radikalni razmejitvi zvočnosti in nezvočnosti s pretanjenimi zvočnimi zankami, elektronskimi deviacijami feedbacka iz "prazne mešalne mize" (no-input mixing board) in reduciranega tolkalskega vokabularja, ki bolj kot na ritmiziranju sloni na (iz)zvenu in barvnih niansah. Z več daljšimi odisejadami na Japonsko je Kahn tvorno sodeloval pri formiranju krhke, radikalne zvočne estetike, ki reduktivno posega v zvočno tvarino. Vendar navkljub muziciranju s Takujem Sugimotojem, Utahom Kawasakijem, Tetuzijem Akiyamo, Otomom Yoshihidejem, Sachiko M, Kojiem Asanom in Uchihashijem Kazuhiso ni klonil pred "tiho ortodoksijo".

Jason Kahn je zdaj situiran v ZA1richu. Njegov bazičen tolkalski zvočni vokabular je reduciran na minimum, hkrati pa se prežema s konkretnimi zvoki, vzetimi iz okolja in konteksta, iz katerega so vzeti (modulira jih prek laptopa) ter zvoki analognega sintetizatorja zvoka. Na svojih nastopih kreira kompleksne zvočne situacije, ki rehabilitirajo drobnosluh in delujejo kot inštalacije. Kot pedagog in razstavljavec zvočnih skulptur je razstavljal in predaval v Avstriji (Klangturm St. Pollen), v Berlinu (Unheard Berlin), v Straslundu (Sine Field), na mednarodnem radijskem festivalu Radio Riff v Berlinu (Ausland Sounding), v newyorški Diapason Gallery (Winter) in na londonski eksperimentalni radijski postaji Resonace 104.4FM (One Hour As Snow). Dvakrat je gostoval v amsterdamskem STEIMu, kjer je sprva raziskoval hardverske zmožnosti vzorčenja zvoka (samplinga), nato pa interakcijo živega bobnanja z živim procesiranjem zvoka programa LiSa. Poleg tega že od leta 1996 vodi svojo imenitno založbo Cut z več kot desetimi izdajami drzne godbe. Obeta se nam torej nastop "tolkalske legende" iz sfere svobodno improviziranih godb, ki mu v svetu sodobnih elektroakustičnih zvočnih spon težko najdemo podobnika ...

V svoji bogati karieri je Jason Kahn svojo zvočno govorico v spontanem sozvočju spajal s slednjimi glasbeniki: GA1nter MA1ller, Dieb13, Erik M, Voice Crack, Sajnko Namčilak, David Moss, Evan Parker, Christian Marclay, Kevin Drumm, Steve Roden, John Hudak, Kim Cascone, Greg Kelley, Bhob Rhainey, Klaus Filip, Mattin, Will Guthrie, SteinbrA1chel, Masafumi Ezaki, Yoshimitsu Ichiraku, Yuko Nexus6, ...

Diskografija:

2003 Steve Roden/Jason Kahn - Brombron 06: [i]Shimmer/Flicker/Waver/Quiver[ei], Korm Plastics CD
2003 Jason Kahn - [i]Songs for Nicolas Ross[ei], Rossbin CD
2003 Various - [i]Void[ei], Antifrost CD
2002 Repeat - [i]Pool[ei], Cut CD
2002 Various - [i]Suffer Enjoy[ei], Antifrost CD
2002 Various - [i]Electrograph[ei], Antifrost CD
2002 GA1nter MA1ller/Jason Kahn/Dieb 13 - [i]Streaming[ei], For4Ears CD
2002 Jason Kahn - [i]Los Angeles.1[ei], tu M'p3 MP3
2002 Various - [i]BananafishMag Compilation[ei], Bananafish CD
2002 Jason Kahn - [i]Itingen[ei], tu M'p3 MP3
2002 Various - [i]I Never Thought You Would Have Done It[ei], Rossbin CDR
2001 Jason Kahn/Tetuzi Akiyama/Utah Kawsaki - [i]Luwa[ei], Rossbin CD
2001 Jason Kahn - [i]Plurabelle[ei], Cut CD
2000 Repeat - [i]Select Dialect[ei], Cut CD
1999 Jason Kahn - [i]Drums and Metals[ei], Cut CD
1999 Jason Kahn - [i]Analogues[ei], Cut CD
1998 Repeat - [i]Temporary Contemporary[ei], For4Ears CD
1998 Various - [i]The Improvisation Meeting at Bar Aoyama[ei], Reset CD
1997 Cut - [i]Popular Music That Will Live Forever[ei], Cut CD
1997 Repeat - [i]Repeat[ei], Cut CD
1995 Cut - [i]The Forgotten Hits[ei], WIN 7"
1995 Cut - [i]Songs for the Radio[ei], WIN CD
1994 GA1nther Heinz/Jason Kahn - [i]The Wetware Trombone[ei], For4Ears CD
1988 The Universal Congress Of [i]This Is Mecolodics[ei], SST CD
1988 Cruel Frederick - [i]The Birth of the Cruel[ei], SST CD
1987 The Universal Congress Of - [i]Prosperous and Qualified[ei], SST CD
1986 The Universal Congress Of - [i]The Universal Congress Of[ei], SST CD

[i]Improv player Jason Kahn, an American currently residing in ZA1rich, is known as a percussionist, but his use of live sampling software sets his music at a far remove from traditional drumming. Indeed, save for the gongs and chimes that flash intermittently like beacons through plurabelle’s studied murk, listeners could be forgiven for thinking this was a work of pure digitalia.[ei]

[b]Phillip Sherburn[eb] o solo cedejki [i]Plurabelle[ei] za [i]Wire[ei], marca 2002

Za več o Jasonu Kahnu in njegovem delu klikni na spodaj zapisani www!

Pripravil defonik [b]LukaZ[eb]


kontakt: syhapa@mail.ljudmila.org
« nazaj


POLETNI PROGRAM JUNIJ-AVGUST 2020
 Klub Gromka v sodelovanju z Galerijo Alkatraz z junijem oživljamo Trg brez zgodovinskega spomina. Vabljeni v pop-up `prizorišče`, ki ga bomo vsakič napolnili z novo vsebino in kjer se ...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz