PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

četrtek, 10. maj 2007

22:00 - Defonija
Herb Robertson & Zlatko Kau?i? (ZDA, Slovenija)

HERB ROBERTSON - trobenta, krilovka
[L]http://www.herbrobertson.com/[EL]
[L]http://www.gerryhemingway.com/robertson.html[EL]
ZLATKO KAU?I? - bobni, tolkala, drobna zvočila, glas
[L]http://www.kaucic-zk.si/[EL]


"Trumpeter Robertson looks at jazz the way a mad scientist looks at
test tubes - very daffy with equal roots in Cage and Mingus. Louis
Armstrong would be proud."
--Option Magazine

"Robertson transforms his instrument into many things; makes it
squeal, purr and chortle; plays beautiful soaring, almost classically
contoured cries; and works out a Doppler shift effect, with fluffier
notes approaching and receding, only to gradually skew out of
equilibrium and become syncopated with ominous growls and squawks."
--Joseph Milazzo, One Final Note

"Robertson's music is simultaneously a game of equals and a parody of excesses, with an irreverent use of structured freedom. It is also an obtuse refraction of Ellingtonian hues and blues that's both dramatic and compelling."
--Wire Magazine

"An unsung hero of jazz brass playing."
--Peter Lansdowne, Sunday Telegram

Prenekateri med njegovimi kolegi so postali slavnejši, toda ta hip ni
boljšega, zanimivejšega free jazz trobentarja kakor je CLARENCE "HERB" ROBERTSON. V njegovi igri se združujejo tako "tradicionalne" kakor "razširjene" tehnike, njegova imaginacija je hvalevredna za vsak bend, ki da kaj nase: Ima izviren zven (sound), morda celo preizviren, da bi mu to ne škodovalo - številni manj ambiciozni trobentarji njegove generacije so si tačas naredili bolj zveneča imena. Robertson hodi osamela pota, kreira pa zelo izzivalne godbe, ki so dostopnejše, kakor bi si kdo mislil na prvi posluh. Rojen je bil in odrasel v New Jerseyju. Med letoma 1969-72 je obiskoval Berklee School of Music v Bostonu in nekaj let zatem igral v raznih jazz in rock bendih. Leta 1981 se je pridružil saksofonistu Timu Berneu, nedolgo zatem se je že spoznal s
svojim odsihdob zvestim basistom Markom Heliasom. Leta 1985 je Robertson prvič snemal kot vodja - na albumu Transparency so poleg njega in Berna še kitarist Bill Frisell, basist Lindsey Horner in bobnar Joey Baron (šlo je za prvega izmed petih odličnih albumov, ki jih je Robertson posnel za založbo JMT producenta Stefana Winterja). Herb Robertson je nadalje - in med drugim - snemal tudi za Leo in Cadence Jazz. Kot špilavec je igral z Anthonyjem Davisom, Bobbyjem Previtom, Davidom Sanbornom, Georgeom Gruntzem, Billom Frisellom in Paulom Motianom, naj jih omenimo le nekaj. Robertson je bil na več turnejah po Evropi in igral na vseh večjih festivalih. Poleg naštetega je znan tudi kot skladatelj za ples in gledališče.

Njegov izjemen album Transparency so leta 2001 ponatisnili pri založbi Winter & Winter. Herb Robertson se je pri nas nazadnje predstavil prav v klubu Gromka - maja 2005 je igral na nepozabnem špilu v kvartetu Gerryja Hemingwayja (+ pihalec Ellery Eskelin, basist Mark Helias in tolkalec Gerry Hemingway).

Sicer pa je Robertson tokrat (p)osebni gost Zlatka Kaučiča še na
nasi skrajni zahodni meji - v delavnici bo naslednje dni namreč igral tudi s Kaučičevim Combom.



"Brez kopičenja besed velja izpostaviti nekaj nastopov, najprej
sijajen, duhovit in glasbeniško premišljen solo recital Zlatka
Kaučiča, ki je eno uro v šahu v glasbeni šoli držal občinstvo, ki ga
je za to iskreno in pošteno nagradilo.
--Ičo Vidmar

"Zlatko Kaučič je mojster glasbe, ki zna nenavadne ritme izvabiti iz
skoraj vsakega predmeta. Eden najboljših evropskih jazzovskih
bobnarjev in tolkalcev je veliko bolj znan v tujini kot doma."
--Sebastijan Kopušar

ZLATKO KAU?I? je rojen v Postojni 1953. V zgodnjih 70ih se je preselil v Italijo in tam snemal in nastopal s skupino Hero. Leta 1975 se je pridružil švicarski glasbeni kooperativi, v kateri so med drugim
igrali tudi Irene Schweitzer, Radu Malfatti, Duško Goykovich in Allen
Blairman. Kaučič je leto dni zatem odšel v Barcelono in začel igrati
po tamkajšnjih klubih in marsikje naokrog z muzičisti kakor Peter
Delphinich, Eric Peter, Tete Montoliu, Claude Guillot, Paul Stocker,
Mike Osborne, Burton Greene, John Lewis, Steve Lacy in Kenny Wheeler, prav tako pa je začel s svojimi danes že kar znamenitimi solističnimi recitali.

Leta 1979 je po vsej Portugalski igral s Paulom Stockerjem in se zatem pridružil še zasedbi The Trio, v kateri sta bila basist Ze Eduardo in pianist Antonio Pinho. Precej so igrali po Portugalskem, odpravili pa so se celo na Kitajsko. S to zasedbo so občasno nastopali tudi Don Rendall, Michael Garrik in portugalski tenorsaksofonist Rao Kyao.

Med letoma 1981-3 je Zlatko poučeval tolkala na barcelonskem Taller de musicos in se udeleževal seminarjev, ki so jih vodili Chuck Israels, Ron Mclure in David Schnitter.

Po letu 1984 je živel in delal v Amsterdamu. Zlatko Kaučič je dvakrat
igral na prestižnem, največjem North Sea Jazz Festivalu in se s svojim lastnim triom večkrat vračal v Španijo. Nastopal je tudi v oktetu in začel pisati godbo za gledališke in plesne predstave.

V ZDA je bil dvakrat: 1987 - Ithaca (New York): delavnica za teater in
muziko; 1989 - svetovni festival v Atlanti z Evropskim jazzovskim
kvintetom.

Zlatko je na Nizozemskem igral s tako raznolikimi muzičisti in
zasedbami kakor Misha Mengelberg, Toon Rose, Paul Stocker, Sean
Bergin, Arnold Dojewerd, Wiebe Wilbers (Skidoo), Frank Graso Big Band, Peter Guidi, Paul Bley, Esiet "Okun" Esiet, Michael Moore, John
Pattituci, Paolo Fresu, Phone Booth Theater Company), Lisa Pooh Dance Theater, itd.

Leta 1992 se je vrnil v Slovenijo in se takoj lotil projektov, v
katere je redno vključeval - in še vključuje - kolege z vseh koncev sveta: Paul Bley (festival Lent, Maribor), Steve Lacy in Thelonious Monk Project (Kontrada Fest, Kanal ob Soči) + Enrico Rava, Gianluigi Trovesi, Chico Freeman, George Cables, Albert Mangelsdorff, Keeny Wheeler, Alexander Balanescu, Dave Biney, Paul McCandless, Irene Aebi, Trevor Watts, Peter Broetzmann itn., vedno skrbel za sodelovanje z lokalci, lokalkami, začel poucevati, se ukvarjati s klubsko kulturo (Strelišče v Brdih), ustanovil "mladinski inkubator" po imenu Combo, naredil muziko za dva dokumentarca (produkcija Kino
atelje Gorica) ... Zadnje čase ga zanima predvsem glasbeno razmerje do poezije Srečka Kosovela in do poezije vobče. Nastopil je že na vseh odrih in po festivalih na Slovenskem, redno izdaja posnetke, ki zanje prejema izvrstne kritike, zlasti v Italiji, pa tudi drugod po svetu.


kontakt: defonija@gmail.com
« nazaj


POLETNI PROGRAM JUNIJ-AVGUST 2020
 Klub Gromka v sodelovanju z Galerijo Alkatraz z junijem oživljamo Trg brez zgodovinskega spomina. Vabljeni v pop-up `prizorišče`, ki ga bomo vsakič napolnili z novo vsebino in kjer se ...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz