PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

sreda, 13. oktober 2021

20:00 - Defonija
DIASPORIA/DIASPORĒTIKÓS (por/slo, češ/aut, srb/aut)

Eduardo Raon (por) — pedalna harfa, električna- in akustična kitara, elektrofonija
Tomáš Novák (češ) — violina, glas
Jelena Popržan (srb) — petstrunska viola, glas, zvočne zanke

Diasporia/Diasporētikós (diaspora + aporia) označuje srečanje med glasbenico in glasbenikoma, ki so se iz razlogov, z glasbo raznoliko povezanih, odpravili iz domačega okolja na pot v širni svet. Dva sta vrgla sidro na Dunaju, eden pa v Ljubljani, a jim je lastno to, da potujejo naprej, so nomadi realnih in imaginarnih časov in prostorov, v katerih glasba nastaja in se širi. O tem pričajo tako njihova mednarodna udejstvovanja in sodelovanja kakor tudi široka razvejanost oblik, zvrsti, metod njihovega glasbenega ustvarjanja.

Za pričujoči koncert bo vsak od članov te izrazito skladateljsko-izvajalske zasedbe v idealnem tretjinskem deležu pripravil dispozicijo komponiranih skladb in vodenih ter odprtih improvizacij, ki jih bodo na dvodnevnih predpripravah skupaj razčlenili in povezali v koherentno glasbeno celoto. Individualnost poetike in zvočnosti glasbil vsakega posebej (soli) se bo prepletla z vsakokrat drugim (dueti) in v sintezi vseh (trio).

Fotografija Nuno Carvalho

Eduardo Raon (1982) je portugalski klasično izobražen harfist, skladatelj in oblikovalec zvoka, ki že deset let stalno živi v Ljubljani in ob svojem tekočem mednarodnem udejstvovanju redno deluje tudi v Sloveniji. Kot solistični in skupinski koncertni glasbenik in skladatelj se je uveljavil s (po) ustvarjanjem sodobne, eksperimentalne, etnične, noiz, pop, rock, retro in elektronske glasbe na Portugalskem, Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, Franciji, Španiji Rusiji, na Nizozemskem, v Belgiji in Macau (Kitajska).

Raon je pogostoma igral in še igra na turnejah in snema s preštevilnimi muzičistkami in muzičisti iz Portugalske. Skladateljsko intenzivno je dejaven na področju filmske glasbe, saj je zložil in izvedel vrsto glasbenih spremljav nemega filma -- predvsem v Slovenski kinoteki -- pa tudi soundtrackov za sodobne filme. V obdobju 2013-5: Entuziazem. Simfonija Donbasa (r Dziga Vertov), Metropolis (r Fritz Lang), Die Puppe (r Ernst Lubitsch). Z Bratkom Bibičem in Vidom Drašlerjem je soustvaril glasbo za Bibičeva projekta Na domačem vrtu 3 (2016) in Od kovača do knapa (2018). Poleg solističnega dela je v Sloveniji, kjer je prvič nastopil že leta 2006, sodeloval in še sodeluje z vrsto umetnikov, umetnic, kakor so Tomaž Grom, Teja Reba, Boštjan Gombač, Bratko Bibič, Vid Drašler, Barbara Kapelj Osredkar, Luka Umek & Akaša Bojič, Goran Krmac, Janez Dovč ... Nastopil je na Mednarodnem festivalu sodobnih umetnosti Mesto žensk, s Powertriom na Jazzu Cerkno, na Torkovih večerih v Cankarjevem domu, zatvoritvi Svetovne prestolnice knjige, Mednarodnem festivalu animiranega filma Animateka, sodeloval pa je tudi s Trubarjevo hišo literature, s skupino Za dva groša fantazije, RTV Slovenija, otroškim vrtcem Vodmat in Kinodvorom. Izdal je 17 glasbenih albumov.

https://eduardoraon.com/

Fotografija Iztok Zupan

Tomáš Novák (roj. 1987 v Pragi) je na Dunaju, kamor se je kot otrok priselil s starši iz Prage, že zelo zgodaj prepoznal svojo posvečenost glasbenemu poklicu in kot bivši punk in rock muzičist dokončal študij klasične violine na Dunajskem konservatoriju (Wiener Konservatorium). Zdaj natančen in hitroprsten jazz violinist, navdihnjen skladatelj in tudi izvrsten pevec se po študiju jazz violine na Brucknerjevi univerzi v Linzu ob rednem skladanju in igranju v duetu »Vakkordeoline« s Paulom Schuberthom (album Altre storie, 2017), udejstvuje še v sila raznovrstnih zasedbah, npr. v mednarodni skupini Gypsy Jazz Collective Hot Club du Nax, pa tudi v večjih, npr. v 27-članskem The Orchestra Suite Project avstrijskega skladatelja sodobnega jazza Michaela Mantlerja, skupini Sepp klarinetista Christopherja Haritzerja, s katerim sodelujeta tudi v gledaliških predstavah, s koncertiranjem po Avstriji, Nemčiji in številnih evropskih metropolah, kot so, z njegovimi besedami povedano, »Baku, Tbilisi, Ankara ali Feldkirchen in Dijon«.

Fotografija Igor Ripak

Jelena Popržan (roj. 1981), v Novem Sadu rojena in na Dunaju živeča violistka, pevka, skladateljica in performerka je diplomirala iz viole na beograjski Akdemiji za glasbo (2000-6), po specializacijah pa nadaljevala in zaključila postdiplomski študij na Kunstuniversität Graz/Oberschützen (2008-11). Leta 2008 je ustanovila ansamble Catch-Pop String-Strong (Austrian World Music Award, 2011), Sormeh in Madame Baheux (Austrian World Music Award, 2014), kot solistka in/ali članica skupin ter orkestrov je odigrala več kot 500 koncertov po Evropi, Južni in Srednji (Peru, Mehika) ter Severni Ameriki, Turčiji, po vseh jugoslovanskih republikah in avstrijskih provincah. Njeno avtorsko in izvajalsko glasbeno udejstvovanje sega na področja klasične, svetovne, jazzovske, nove muzike in glasovnih eksperimentov ter političnih pesmi, glasbenega kabareta, folka in rocka. Na področju glasbe in literature sodeluje z Richardom Schuberthom, Thomasom Ganschem, Ottom Lechnerjem, Alegre Corrêa, Mathiasom Rüeggom, Paulom Gulda in številnimi drugimi. V povezavi z igralstvom/performerstvom se posveča tudi skladanju in izvajanju glasbe za gledališče in v njem (Ensemble makemake: Warum das Kind in der Polenta kocht (nagrada STELLA za najboljšo gledališko glasbo 2014 in za glasbo v predstavi Die Sprache des Wassers, 2018), Muttersprache Mameloschn, 2018 (nominacija za nagrado Nestroy za najboljšo off produkcijo), predstave Wie Branka sich nach oben putzte (2011), Da verreckte Hof (2017) in Traiskirchen. Das Musical (2017) Koncertni solistični program La Folia, ki mu bomo priča na koncertu dan poprej v okviru festivala Mesto žensk, črpa iz njenega prvega istoimenskega solo albuma (2020) in žanje, tako kot tudi njene koncertne izvedbe, same superlativne ocene: bil je uvrščen med 20 najboljših albumov na lestvici Balkan World Music Chart (2020) ter požel takšnele ocene: "Jelena Popržan, ena od najbolj mnogostranskih in premen zmožnih glasbenic te dežele, je ustvarila dih jemajoči prvenec. Z neugnano drznostjo se mojstrsko uigra v vsak kotiček duše in nas kot pustolovsko potovanje vodi skozi epohe, sloge in preko vsakršnih meja v središče srca." – Radio Ö1, Jazz-Magazin. "Čudovito mnogovrsten glasbeni svet, v katerem najdejo svoje mesto šanson, Wienerlied in še marsikaj, jazz, blues in klasika. Fantastično barvite, s skrbnimi potujitvami zvokov, različnimi glasbili, sijajne v (tudi ljudsko-balkanskih) občutij polnih globinah oblikovane skladbe. O fantastičnem glasu, ki prenaša vsako možno nianso vsakega občutka, nočem izgubljati besed: pojdite in poslušajte! – Christian Bakonyi (Ö1 urednik na Facebooku).

https://www.jelenapoprzan.com/

 

Koncept in produkcija cikla: Bratko Bibič

V koprodukciji s koncertnim ciklom Defonija

Koncertna cikla podprejo: Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Mestna občina Ljubljana – oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS in ZRC SAZU.

Fiksne vstopnine ni; močno zaželeni prostovoljni prispevki za muzičista, muzičistko!


kontakt: defonija@gmail.com
« nazaj

komentarji







POLETNI PROGRAM JUNIJ-AVGUST 2021
 Klub Gromka v sodelovanju z Galerijo Alkatraz z junijem oživljamo Trg brez zgodovinskega spomina. Vabljeni v pop-up `prizorišče` ODPRTO/OPEN, ki ga bomo vsakič napolnili z novo vsebino...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz